maandag 23 mei 2011

Review & Swatches: Yves Rocher Waterproof Eye Pencils

Een paar maanden geleden kwam Yves Rocher met iets nieuws: Waterproof Eye Pencils!
Ik draag zelf graag make-up, maar ben altijd bang dat het eraf regent (hey...ik woon in Nederland ;) ) dus deze kwamen als geroepen.

Ze zijn verkrijgbaar in 6 verschillende kleuren, waarvan je er 5 op de foto's ziet (de 6e kleur: blauw heb ik ondertussen ook maar staat niet op de foto's).







De kleuren zijn (van boven naar beneden):
*01 Noir (een diep zwarte kleur zonder shimmer)
*04 Violet (een heldere, donker paarse kleur zonder shimmer)
*05 Turquoise (een lichte en felle, turquoise kleur mét shimmer :) )
*03 Vert (een diepe, donker groene kleur, ook weer met shimmer)
*06 Cuivre (een bronzen kleur met flinke shimmer, bijna een metallic effect)

En verder is er nog 02 Blue (een felle 80's blauw zonder shimmer).

Ik vind de kleuren heel mooi.
De zwart is een goede basic en hoort in iedere stash te zitten.
Verder vind ik 05 Turquoise, 03 Vert en 06 Cuivre het mooist, omdat er shimmer inzit (me loves shimmer :) ).

De paars en blauw zijn ook mooi, maar ik had ze het liefst mét shimmer gehad.
04 Violet en 02 Blue hebben trouwens een hele felle, diepe kleur, wat niet vaak zo is bij eyeliners, dus dat is wel een plus.
Vooral een goede paarse eyeliner is heel moeilijk te vinden.



De eyeliners hebben een mooie punt, en als je de punt gebruikt hebt, dan draai je aan de huls en komt er weer eyeliner tevoorschijn.
Dit is veel handiger dan een eyeliner die je moet slijpen, omdat dit niet messy is, je geen puntenslijper nodig hebt, je niet hoeft te slijpen, je eyeliner niet kleiner word en het gewoon veel makkelijker en sneller werkt.

De Waterproof Eye Pencils zijn heel zacht en creamy en brengen heel makkelijk aan.
Zelf een kluns zoals ik kan hiermee een mooi lijntje trekken :D !
Volgens de website van Yves Rocher bevaten de eyeliners kamille-extract wat een beschermend effect zou moeten hebben, altijd handig in de buurt van je ogen.

Ik heb 5 van de eyeliners geswatcht.
Alle eyeliners heb ik voor de helft op m'n naakte huid geswatched en voor de helft op de Waterproof Eye Shadow Base van Gosh, om te zien of het ook verschil uit maakt qua kleur en qua houdbaarheid.





Op bovenstaan de foto heb ik alleen nog de Waterproof Eye Shadow Base van Gosh op.



Zoals je ziet, zit er aan de rechterkant onder de eyeliner een base en aan de linkerkant niet.
Aan de rechterkant lijken ze hierdoor wat lichter en minder fel en het bracht minder goed aan op de Waterproof Eye Shadow Base.
Ook zijn ze wat meer shimmery aan de rechterkant.
Vooral bij de eyeliners zonder shimmer zie je dat goed.





Ik heb eerst mn hand onder de kraan gehouden om te zien wat er gebeurde, en er gebeurde helemaal niks, dus waterproof is het zeker.

Daarna veegde ik met mijn vinger over de linkerkant van de eyeliners (de kant zonder de base dus), met dit als resultaat.



Zoals je ziet is de eyeliner best uitgeveegd.

Toen ik mn hand nog eens onder de kraan hield en nog een keer wreef, liep het zwart wat uit.



Als laatste test, veegde ik met mijn vinger over de rechterkant van de eyeliners (de kant mét de base dus) en kreeg dit.



Zoals je ziet is de eyeliner hier ook uitgeveegd, maar veel minder dan aan de kant zonder de Waterproof Eye Shadow Base.

Conclusie: deze Waterproof Eye Pencils zijn, zoals Yves Rocher beweert, zeker 100% waterproof.
Helaas is het alleen niet smudge-proof, en dat is echt heel echt jammer, want dat vind ik best belangrijk bij een waterproof eyeliner.
Wanneer je er een Waterproof Eye Shadow Base onder aanbrengt (bijv. die van GOSH), dan blijft het veeel beter zitten en is dan ook veel meer smudge-proof.

Nog even de voor- en nadelen op een rijtje.

Voordelen:
-mooie kleuren, mét en zonder shimmer, dus voor iedereen wat wils
-mooie en handige verpakking met draaimechanisme, zodat je de eyeliner niet hoeft te slijpen
-dankzij de creamy samenstelling brengt het heel gemakkelijk aan
-niet irriterend, dankzij o.a. het kamille-extract
-is zeer waterproof
-je kunt ze er gemakkelijk weer afhalen met een waterproof make-up remover (ook met de Waterproof Eye Shadow Base eronder, dus je hoeft niet te boenen!
-op dit moment zijn de Waterproof Eye Pencils in de aanbieding en kosten ze maar €5,30 p.s. in plaats van €9,90
-niet getest op dieren
-makkelijk verkrijgbaar, want je kunt bestellen via de post, het internet of telefoon
-je mag (als je voor een bepaald bedrag besteld via de post) 2 of 3 maanden wachten met betalen, en dat is heel handig wanneer je iets wilt bestellen maar krap bij kas zit (maar je moet wel zeker weten dat je het na een paar maande wél kunt betalen!!!)

Nadelen:
-ze zijn helaas niet smudge-proof (al valt dat wel te verbeteren met een Waterproof Eye Shadow Base)
-zonder aanbieding zijn ze niet heel goedkoop (als je Catrice en Essence prijzen gewend bent), maar het is wel een normale prijd voor een waterproof eyeliner

Ik ben er dus erg tevreden mee, en zou wel willen dat Yves Rocher meer kleuren uitbracht van deze Waterproof Eye Pencils.

Als je op zoek bent naar een goede waterproof eye liner in een mooi kleurtje, en het niet erg vind dat het niet zo erg smudge proof is (of je gewoon de Waterproof Eye Shadow Base van GOSH gebruikt), voor een redelijk prijsje, dan zijn de Waterproof Eye Pencils een goede keus!

Hebben jullie wel eens waterproof eyeliner potloden gebruikt?
En waren ze ook echt waterproof?

Liefs Freya

Geen opmerkingen:

Een reactie posten