donderdag 16 juni 2011

Essence My Skin



Had ik echt nog meer gezichtverzorgings producten nodig?
Ehm...eh... nee, maar deze producten met hun schattige verpakkingen, goede ingredienten en kleine prijsjes kon ik natuurlijk niet laten liggen *blush*.

Essence bracht in maart deze lijn met huidverzorgings producten uit: My Skin.
Eerst zaten de producten in een apart display, maar vanaf deze week vond ik ze bij mijn Kruidvat gewoon in het huidverzorgingsschap bij alle andere merken.
De producten zijn speciaal voor de jonge huid, maar eigenlijk ook gewoon geschikt voor andere huidjes :).

My Skin bestaat uit 3 verschillende lijnen:
*Lime & Cucumber
*Pomegranate & Bamboo
*Lychee & Blue Grape





Niet alle producten die er zijn staan op de foto's, omdat ik sommige producten later heb aangeschaft en ik sommige producten nog helemaal niet heb kunnen bemachtigen.

*Lime & Cucumber:



Deze lijn bestaat uit:
-Refreshing Cleansing Wipes
-Soft Cleansing Gel
-Moisturising Cream-Gel
-Deeply Moisturising Paper Mask

De Deeply Moisturising Paper Mask heb ik nog niet in mn bezit, de rest wel.
De prijs van dit masker is €0,99 :D.

Refreshing Cleansing Wipes







De Refreshing Cleansing Wipes bevatten limoen en komkommer.
Volgens de verpakking verwijderen de doekjes effectief vuil en waterproof make-up van je gezicht en zijn ze verfrissend, verhelderend en hydraterend.
Ze bevatten geen alcohol en zijn daarom ook geschikt voor gevoelige ogen.
Ook bevatten ze geen siliconen of minerale oliën (yay!).
Wél bevatten ze extracten van limoen en komkommer en ook niet heel weinig.

Ik heb deze doekjes nog niet getest maar ik ben er heel benieuwd naar.
De ingrediënten zien er goed uit en ik hoop maar dat het ook echt niet prikt (veel make-up remover doekjes prikken namelijk wel).

Binnenkort verschijnt er wel een review op mn blog.

Prijs: €1,49

Soft Cleansing Gel







De Soft Cleansing Gel bevat ook limoen en komkommer.
Volgens de verpakking reinigt het diep, hydrateerd het en verwijderd het make-up, maar het is wel mild en droogt de huid niet uit.
De limoen en komkommer maken de huid helder en verfrist en geven het energie, met als resultaat een zachte, frisse huid.

De gel is zeepvrij en het is ook vrij van siliconen en minerale oliën.
De extracten van limoen en komkommer zijn qua hoeveelheid minder in verhouding met de chemische ingrediënten, in vergelijking met de wipes.

Ik heb de Soft Cleansing Gel nog niet geprobeerd, maar ik zal deze zeker uitgebreid testen de komende tijd, en een review zal spoedig volgen.

Prijs: €1,99

Moisturising Cream-Gel

















De Moisturising Cream-Gel bevat ook weer limoen en komkommer.
Volgens de verpakking hydrateerd het 24 uur intens voor een stralende huid.
De creme geeft energie aan de huid en de licht-reflecterende pigmenten geven je huid een mooie glow.
Extracten van limoen en komkommer hydrateren de huid goed en zorgen voor een mooie, frisse en glowing huid die ook nog eens beschermt is tegen de zon met UVA en UVB filters.

Bevat gelukkig geen siliconen en minerale oliën, maar wél behoorlijk wat limoen en komkommer (die ingrediënten staan op plaats 5 en 6 in de lijst en dat is behoorlijk hoog in deze grote lijst ingrediënten).

Dit product heb ik als enige al een paar keer gebruikt en deze bevalt goed!
De geur is lekker fris, de textuur is ook lekker fris en het voelt heerlijk fris aan op mijn huid.
Mijn huid is goed gehydrateert (ook de droge plekjes) en m'n t-zone is zacht en gehydrateerd, maar niet vet.
Mijn huid heeft een mooie glow en ik zie de licht-reflecterende deeltjes ook hier en daar.
Binnenkort een uitgebreide review.

Prijs: €1,99

*Pomegranate & Bamboo:



Deze lijn bestaat uit:
-Caring Cleansing Wipes
-4 In 1 Cleansing Cream
-Intensively Caring Cream

Caring Cleansing Wipes







De Caring Cleansing Wipes bevatten Granaatappel en Bamboo.
Volgens de verpakking verwijderen de doekjes effectief vuil en waterproof make-up van je gezicht maar doen dat heel zacht, zonder de huid uit te drogen.
De alcohol-vrije lotion hydrateerd en is geschikt voor gevoelige ogen.

Deze doekjes bevatten gelukkig geen siliconen of minerale olien (daar kan ik namelijk slecht tegen), maar wel veel goede ingredienten in niet te kleine hoeveelheden, zoals: granaatappel extract, bamboo extract, zoete amandel olie en vitamine E.

Ik heb geen idee of de doekjes goed zijn, want ik moet ze nog testen.
Wanneer ik daarmee klaar ben komt er natuurlijk een review ;).

Prijs: €1,49

4 In 1 Cleansing Cream







De 4 In 1 Cleansing Cream bevat ook weer granaatappel en bamboo.
Volgens de verpakking is deze reiniger diepreinigend, hydraterend en matterend.
Je kan het als reiniger en als masker gebruiken.
Als reiniger masseer je het op een vochtig of nat gezicht in ronddraaiende bewegingen en spoel je het daarna af.
Als masker smeer je een laagje op je gezicht, en laat je het 3 minuten intrekken voordat je het eraf spoelt.
De 4 In 1 Cleansing Cream zou de huid diep moeten reinigen en langdurig matteren.
We zullen het wel zien ;).

Deze reiniger bevat gelukkig ook geen siliconen of mineralen oliën en ook geen zeep.
Wél bevat het granaatappel extract, bamboo extract en kaolin (is een soort klei).
Allemaal toffe ingrediënten in redelijke hoeveelheden.

Na het testen zal ik een review plaatsen.

Prijs: €2,29.

Intensively Caring Cream



Ook de Intensively Caring Cream bevat bamboo.
Volgens de verpakking beschermt de creme je huid 24 uur intensief tegen uitdroging.
De creme is voor de normale tot droge hui, trekt snel in en heeft UVA en UVB filters.

Het enige nadeel aan deze creme is dat er siliconen inzitten (dimethicone), maar ik ga het gewoon proberen.
Hopelijk reageert mijn huid er deze keer niet slecht op.
De extracten die erin zitten zijn wél goed, maar er zit in verhouding tot de bergen chemische ingredienten weinig in.
Dit vind ik jammer, aangezien de andere 2 Pomegranate & Bamboo producten betere ingrediënten hebben.
Het is ook echt niet nodig, want zonder siliconen en chemische troep kun je ook heel goed een voedende creme maken!

Deze zal ik ook voor jullie testen en reviewen.

Prijs: €1,99


*Lychee & Blue Grape:



Deze lijn bestaat uit:
-Refreshing Toner
-Mattifying Cream

De Mattifying Cream heb ik tot nu toe nog niet kunnen bemachtigen, de Refreshing Toner wel.
De prijs van de Mattifying Cream is €1,99

Refreshing Toner







De Refreshing Toner bevat lychee en blauwe druif.
Volgens de verpakking is het een perfect om je dagelijkse reinigings routine mee te eindigen.
Het haalt de laatste sporen van make-up, vuil en je reiniger weg, en het maakt je huid helder, energiek en ook een beetje gehydrateerd.

De toner bevat gelukkig geen siliconen of minerale oliën maar wel extracten van lychee en blauwe druif.
Niet super veel natuurlijk, maar dat hoeft ook niet persé bij een toner.
De toner bevat wel een beetje alcohol, maar daar merk je niets van (ik iniedergeval niet).

Ik heb de Refreshing Toner tot nu toe 1 keer gebruikt, en zal het zeker vaker gebruiken voordat ik er een review over schrijf, maar ik kan wel zeggen dat ik 'm tot nu toe best ok vind :).
De toner ruikt lekker fris en fruitig (zoals alles van de My Skin lijn van Essence), prikt niet ondanks het beetje alcohol, voelt lekker fris aan op mn huid, haalt vuil weg en maakt mn huid ook zachter en soepeler.

Prijs: €1,99

Ik hoop dat wanneer ik reviews van de producten online zet, dat ik dan ook de Mattifying Cream heb bemachtigd en heb kunnen testen, want het is natuurlijk het leukst als ik de hele lijn kan reviewen :D.

De producten van de My Skin lijn zijn best wel tof.
Ze zijn erg fijn geprijst, er zitten best veel goede ingrediënten in en maar weinig slechte, de verpakkingen zijn mooi en vrolijk, de producten ruiken heerlijk en waarschijnlijk zijn ze ook best goed (en helemaal voor deze prijs).

Je kunt de producten vinden bij een Kruidvat bij jou in de buurt.


Heb jij al iets van My Skin geprobeerd?
En beviel het je?

Liefs Freya

Geen opmerkingen:

Een reactie posten