woensdag 26 januari 2011

NOTD: Catrice - Biscuits & Cupcakes



Deze NOTD heb ik vorige week gemaakt, maar ik had geen tijd om te posten, dus post ik m nu :D.
Ik heb deze gemaakt met het lakje "C04 Biscuits & Cupcakes", een Limited Edition nagel lakje

Ik las op andere blogs, dat dit lakje erg sheer is, en dat veel mensen het een bagger lakje vinden, maar ik besloot m toch (lekker dwars ;) ) zelf te proberen, en ik ben heel blij dat ik dat gedaan heb!





De verpakking is heel stijlvol en mooi.
Het flesje heeft dezelfde vorm en kleuren als de gewone Catrice lakjes, maar het flesje is wel iets kleiner (is bij alle LE lakjes van Catrice zo), en er zit een mooie print op de dop.

Het kwastje is ongeveer even groot als normaal, en dat is niet klein maar ook niet zo groot.
Voor mij is dit de ideale maat kwast, aangezien ik niet op kan schieten met van die extra brede kwastjes *kuch* Miss Sporty *kuch*.



Normaal gezien vind ik de dikte van de nagel lakjes van Catrice echt perfect, maar deze is helaas wat dikker :S.
Ik was bang dat ik er daardoor niet goed mee kon lakken, maar het ging gelukkig goed.
Op een of andere manier is het streperig wanneer je het aanbrengt, maar vloeit het op je nagel tot een gelijke laag zonder strepen (net als glazuur op een koekje bijvoorbeeld).
Hierdoor krijg je heel mooie gladde nagels :D.

Zoals ik al schreef, is dit best wel een sheer lakje.
Veel mensen kregen m niet dekkend, maar ik gelukkig wel!
Ik begon met een Smoothing Base Coat van Catrice (een soort basis lak die de oneffendheden van je nagels minder opvallend maakt), daarna 3 laagjes Biscuits & Cupcakes en daar over heen een laagje Ultra Long Lasting Top Coat van Catrice (zodat je nagels mooi glanzen en je nagellak niet zo snel gaat chippen).



Toen ik klaar was, was ik echt verbaast over het resultaat!
Tijdens het lakken hda ik 4 nagels beschadigd en er alleen een beetje nieuwe lak opgedaan, en je zag er zowaar niks meer van :D.
Mijn nagels hadden een mooi roze kleurtje en waren heel glad en glanzend.
Het zag eruit alsof ik een professionel manicure ofzo had gehad!
When I was done, I was astonished!
Ik heb mn nagels eigenlijk nog nooit zo mooi gehad.
Dit komt misschien wel door de dikte van de lak in combinatie met de sheerheid (omdat ik daardoor perse 3 goede dikke lagen moest aanbrengen).
Na 30 minuten kon ik weer dingen doen zonder mn nagels te beschadigen, want ook de onderste lagen waren goed droog, en dit is met veel lakken vaak niet het geval.

Het resultaat:

*Met flash



*Zonder flash



Conclusie:

Voor dit lakje moet je echt de tijd nemen (tenzij je een super snel drogende top coat hebt, zoals INM Out The Door of Seche Vite), maar je krijgt wel een fantastisch resultaat!
Dit lakje is dikker dat de gewone lakjes van Catrice, en dat ben ik niet gewend, maar met een beetje geduld en oefening krijg je heele mooie, gladde en glanzende nagels.
Dit lakje heeft 3 laagjes nodig (eerst een dun laagje en dan 2 dikkere laagjes).

Als je niet veel tijd of geduld hebt, dan raad ik het je af om dit lakje aan te schaffen.
Maakt het je niet uit dat het wat lastiger lakt en het meer tijd kost, en vind je de kleur net zo tof als ik :D, dan raad ik je dit lakje zeker aan!

C04 Biscuits & Cupcakes is een LE lakje van de LE Catrice Collectie "Urban Baroque", en is alleen in januari te koop bij Trekpleister en Kruidvat voor (ik geloof) €2,49.
Als je m nog wil hebben, ren dan snel naar de winkel!

Ik ben heel tevreden met dit lakje en ga m zeker vaker gebruiken.
Vooral wanneer ik een rustig, niet te opvallend lakje moet hebben, dat een aantal dagen perfect blijft zitten (deze chipte pas 2 dagen na het opbrengen, omdat ik iets uitpakte wat niet mee wilde werken).

Heb jij al een of meerdere lakjes van de "Urban Baroque" collectie geprobeerd, of ben je dat alsnog van plan?

Laat het me weten in de comments.

Liefs Freya

Geen opmerkingen:

Een reactie posten