maandag 18 april 2011

Review & Swatches: MAX Lip & Eye Pencils

Een paar maanden geleden kocht ik bij de Action wat make-upjes van het merk MAX.
Dit is een zeer goedkoop merk dat je alleen bij de action kunt kopen.
Ik kocht o.a. 2 Lip & Eye Pencils die ik vandaag voor jullie ga reviewen.





Ik heb de 2 kleuren Lilac en Pink, en er waren nog wel meer kleuren te koop (o.a. een beige/bruin shimmer kleurtje).
Ik weet de prijs niet meer, aangezien ik deze maanden geleden kocht, maar ik geloof dat ze nog geen euro per stuk kostten.





Je zou het kunnen gebruiken op lippen en ogen, volgens de verpakking, maar ik vind het zelf meer geschikt om alleen op de lippen te gebruiken.
Ik vind zoiets namelijk onprettig voelen om mijn oogleden.







De vormgeving van de potloodjes vind ik best mooi.
Een beetje strak, een beetje metallic en het oog niet zo goedkoop als het eigenlijk is ;).
Ze hadden alleen wel wat mooiere kleurtjes kunnen nemen om Lip & Eye pencils van te maken.
Een mooie rood, een mooie coral en een mooie plummy paars waren een mooie aanwinst geweest in de collectie, en hadden ook niet zo'n trashy effect gehad als de kleurtjes die ze nu hebben.









Zoals je ziet zij de kleurtjes niet heel donker, maar ze zijn wel goed zichtbaar.
De kleur Pink vind ik zelf het mooist, een beetje natuurlijke roze kleur met shimmer waar je mooie lippen van krijgt :D .
Lilac is ook mooi, maar oogt door de kleur een beetje trashy (lila met een zilverglans) en dekt ook minder goed.

Beide pencils voelen trouwens goed aan op de lippen.
Er zit vitamine E en Aloë Vera in verwerkt, en dat voel je goed.
Mijn lippen voelen erg verzorgd als ik dit gebruik en ik vind het ook echt een aanrader.

Voordelen:
-heel goedkoop (minder dan 1 euro)
-makkelijk verkrijgbaar (bij de Action)
-erg verzorgend
-ruikt wel lekker (ruikt een beetje vanille achtig, geloof ik)
-de kleur Pink ziet er goed uit
-mooie vormgeving
-duidelijke ingredienten lijst e.d. op de achterkant
-hygienisch verpakt waardoor je geen gebruikte pencils kunt kopen!
-dekt wel redelijk

Nadelen:
-de meeste kleuren zijn niet echt on-trend, maar een beetje trashy
-niet geschikt als je een fel kleurtje op je lippen wil
-ook niet super langhoudend
-ik weet niet of ze op dieren testen

MAX Lip & Eye Pencils zijn een aanrader als je op zoek bent naar iets dat je lippen goed verzorgd met een simpel kleurtje en dat niet veel kost.
Kijk alleen wel even uit welk kleurtje je koopt, omdat sommige kleurtjes een beetje trashy staan.

Als je op zoek bent naar felle kleurtjes of erg langhoudende producten, dan is deze niet aan te raden.

Heb jij wel eens make-up van MAX geprobeerd?

Liefs Freya

1 opmerking:

  1. Max test niet op dieren :) op zo'n beetje alle verpakkingen ervan die ik heb staat een klein konijntje met "cruelty free" eronder

    BeantwoordenVerwijderen