zaterdag 4 december 2010

Review: BPAL: Ghoulish 2010 (Halloweenie)


Van deze heb ik helaas geen flesje alleen een impje.
Daarom is bovenstaande foto niet van mij.
Ghoulish is het flesje aan de linker kant.

GHOULISH
This season's Ridiculous Scent! Creepy like Creepy and as spooky as Spooky, this is the scent of a black cherry and coconut amaretto confection gently laced with saffron.

Prijs: Je kan deze helaas niet meer op hun website kopen aangezien het een Limited Edtion was, maar de prijs was waarschijnlijk ongeveer $17,50 voor een flesje van 5 ml.

Verpakking: Het flesje ziet er net zo uit als alle Bpal flesjes eruit zien, en het label zie je op de foto hierboven.

Hoe te gebruiken: Als je een imp hebt, dep er dan mee op je polsen er smeer het daarna heel lichtjes uit. Daarna smeer je wat op je vinger, en smeer je het met je vinger achter je oren, op je hals en tussen je borsen (als je een vrouw bent ;) ).
Als je een flesje hebt, dan kun je een wandcap gebruiken (die worden apart verkocht bij BPAL) of je doet wat ik doe: een roerstaafje gebruiken (die gebruik je meestal om je koffie of thee te roeren).


Gooi het weg na gebruik, zodat je parfum olie mooi schoont blijft :D.

In de imp: Ik ruik iets kruidigs en vreemds en ook iets zoets.

Meteen na het aanbrengen: Het ruikt naar amaretto en amandelspijs. De geur is erg sterk en zoet en ik ruik ook de alcohol.

Een paar minuten later: De amandelspijs geur is ondertussen veel minder sterk geworden. Ik ruik nog steeds iets zoets, iets kruidigs, wat alcoholisch en iets frutigs.

Ongeveer 15 tot 30 minuten later: Ik ruik iets zoets waarvan ik denk dat het kokosnoot is. Ook ruik ik iets fruitigs, al weet ik niet wat dat is. Ik ruik ook een alcoholishe drank en iets kruidigs maar kan die geurnoten ook niet identificeren. Voor mij ruikt Ghoulish precies naar Engelse drop, en dan vooral de roze en gele met kokos aan de buitenkant en een dropje aan de binnenkant.

Een paar foto's van Engelse drop:



En de roze en gele waar ik het over had:


Ongeveer anderhalf uur later: De geur word dieper. Het is een beetje minder zoet en de geurnoten blenden tot een beter geheel.
Ik vind nog steeds dat het ruikt als Engelse drop in een flesje, en ik vind het geweldig!
Wanneer ik naar de geurnoten van de beschrijving kijk en ik aan mn polsen ruik, dan kan ik de geurnoten wel herkennen.
De amaretto was de meest prominente geur toen ik het net op had, maar nu is die geur niet zo sterk meer. De amaretto geur heeft zich gecombineerd met de zoete kokos geur, ookal ruik ik de kokos veel beter. Het fruit dat ik rook blijkt de zwarte kers te zijn. De zwarte kers is zoet en fruitig, maar niet suikerzoet, meer natuurlijk zoet.
Ik heb geen idee hoe saffraan ruikt, maar ik ruik wel iets dat licht kruidig is en dat moet de saffraan zijn.

Nadien, word de kokos geur van Ghoulish minder met de tijd. Het word minder zoet en een stuk milder, denk ik.
Het lijkt alsof de kokos en amaretto geurnoten minder sterk en waarneembaar worden en dat de saffraan sterker word en de zwarte kers ook meer waarneembaar en sterker.
Toch zijn al de geurnoten er nog steeds.
De Engelse drop geur veranderd in iets lichters, maar de geur is er nog steeds, alleen wat anders dan eerst.
Waarschijnlijk blijven de geurnoten de rest van de dag schommelen in sterkte, waardoor je de hele dag een andere variatie op dezelfde geur hebt.

Voordelen:
*geweldig ruikende parfum olie
*mooie label
*met een flesje kun je eeuwen doen
*niet getest op dieren
*de prijs is niet hoog ($17,50 is ± €13,21)

nadelen:
*dit parfum was een Limited Edition, dus is het niet meer te koop op de BPAL website :(, alleen op ebay en het is daar vast erg duur (maar je kan het ook kopen of ruilen op het BPAL Forum!)

Oordeel: Fantastische parfum olie dat precies naar Engelse drop ruikt!!!
Na een paar uur word de geur minder sterk en veranderd het in een mildere geur.
Ik denk dat dit zo'n geur is die je gedurende de dag opnieuw moet aanbrengen als je de hele dag hetzelfde wilt ruiken (in dit geval naar Engelse drop).
Als je het niet erg vind om gedurende de dag verschillend te ruiken, dan is opnieuw aanbrengen geen noodzaak, omdat dit parfum de hele dag lekker blijft, ookal veranderd de geur telkens.
Zoals het een BPAL parfum betaamd, verander dit parfum gedurende de dag de hele tijd van geur en dat maakt het juist zo spannend en verrassend :D!
Eigenlijk ruik je dus de hele dag naar verschillende versies van dezelfde geur :D (verschillende versies van Engelse drop in dit geval ;) )!

Eindcijfer: Ik geef dit product een 8 omdat het geniaal is dat het naar Engels drop ruikt!
Als de geur langer precies naar Engelse drop was blijven ruiken had ik het een 9 gegeven.

Zou ik dit weer kopen: ja.

Is dit geurtje fles-waardig (de moeite waard om er een fles van aan te schaffen: Als je van foody geuren (geuren die ruiken naar voedingsmiddelen die je kent) houd of van vreemde/rare/aparte/gekke/maffe/weirde/etc. geuren houd, dan is Ghoulish zeker weten fles-waardig!!!

Heb jij al een of meerdere weenies geprobeerd?
En vind je Engelse drop lekker of juist vies?

Liefs Freya

Geen opmerkingen:

Een reactie posten