donderdag 2 december 2010

Review: Catrice: Multi Colour Compact Powder 010 Rose Beige

En...natuurlijk weer een Catrice review vandaag ;).


Vandaag is het de beurt aan Catrice Multi Colour Compact Powder.
Deze is verkijgbaar in 2 kleuren en ik heb de kleur 010 Rose Beige.

Prijs: Ik mij kan de exacte prijs niet meer herinneren aangezien ik deze een maand geleden heb gekocht, maar ik denk dat het ongeveer €4 was.

Verpakking: Het ronde doosje is doorzichtig en heeft gouden letters op de deksel. Het doosje is makkelijk te openen en ook weer makkelijk te sluiten.

Consistencie: Het is een lekker zacht poedertje dat makkelijk in gebruik is en niet erg kruimelig is.


Zoals je ziet zit er een mooi patroontje in de poeder :).

Hoe te gebruiken: Je gebruikt een grote poeder kwast of een kabuki kwast (of een blush kwast als je niets anders hebt) en je veegt met je kwast over de poeder. Met je vinger tik je daarna op de steel van de kwast om het overtollige poeder kwijt te raken. Nu kan je de poeder op je gezicht aanbrengen. Als je de kabuki gebruikt, dan doe je dat in circelvormige bewegingen. Bij de andere kwasten hoef je het niet in cirkelvormige bewegingen te doen. Zorg ervoor dat je niet te veel poeder gebruikt, want dan kan je gezicht er te mat uitzien (en dat ziet er erg onnatuurlijk uit) en het kan ook je rimpels benadrukken (en dat is niet leuk ;) ). Je hoeft niet persé je hele gezicht te poederen. Soms kan het genoeg zijn om alleen gedeeltes te poederen.
Als je geen foundation of concealer op hebt kun je de poeder bijvoorbeeld alleen opbrengen op de plekken waar het glimt, of op plekken die je ietsje zuiverder wil hebben. Dit kan ook als je foundation op hebt, maar je kunt er ook voor kiezen om dan je gehele gezicht te bepoederen zodat je foundation beter blijft zitten. Wanneer je concealer gebruikt is het ook aan te raden om dat af te poederen, zodat het beter blijft zitten.

Het resultaat: Ik verwachtte dat deze poeder mijn huid grauw zou maken en mijn rimpels zou benadrukken (ja, ik heb ze ook, zoals de meeste andere mensen ;) ), maar dat was niet het geval.
Tot mijn verbazing waren mijn rimpels helemaal niet echt zichtbaar en mijn huid had een mooie glow :D.
Het is trouwens een sheer poeder en geen dekkende.
Deze compact powder is veel beter dan ik had verwacht en dat ik gewend ben en ik vind m heel tof!

Ik heb helaas geen foto's van mn gezicht waar ik het poeder draag, aangezien mn camera niet goed genoeg is om het verschil tussen wel en geen poeder vast te leggen.
Ik heb het echter wél geswatched op mn vingers :).


Voordelen:
*niet erg duur (ongeveer €4)
*geen limited edition, dus makkelijk verkrijgbaar :)
*zachte textuur
*niet kruimelig
*maakt je huid niet grauw
*benadrukt je rimpels niet
*de verpakking is makkelijk te openen en te sluiten
*Catrice test niet op dieren
*geeft je huid een mooie glow :D
*er zit een mooie patroontje in het poeder
*ook geschikt voor bleke huidjes (yay :D!)

Nadelen:
Ik kan eigenlijk geen nadelen bedenken!

Conclusie: Goede compact powder dat je huid niet grauw maakt en je rimpels niet benadrukt.
Het is goed geprijst en makkelijk verkrijgbaar en de verpakking opent en sluit gemakkelijk. Het poeder heeft een mooi patroontje en kruimelt niet. Het is makkelijk in gebruik en geeft je huid een mooie glow. Ook is het geschikt voor bleke huidjes en test Catrice niet op dieren!

Eindcijfer: Ik geef dit product een 8, omdat het een goed product is, maar waarschijnlijk niet zo goed als een duur merk (al heb ik dat nog nooit geprobeerd) en het een sheer poeder is, dus als je een dekkende poeder zoekt is deze niet voor jou.

Zou ik dit product weer kopen: ja!

Liefs Freya

Geen opmerkingen:

Een reactie posten