donderdag 10 maart 2011

Catrice Absolute Eye Colour Swatches

Ik heb redelijk wat oogschaduw van Catrice verzameld ondertussen, waaronder een aantal van de nieuwe lijn die vorig jaar uitkwam.
De oogschaduw heet Absolute Eye Colour en is verkrijgbaar in mono's en duo's.
Ik heb vooral mono's in mijn stash en 1 duo.



Ik heb in totaal 20 kleurtjes hiervan.

De swatches heb ik gemaakt zonder oogschaduw basis waardoor ze een heel stuk minder fel en gepigmenteerd zijn, dan wanneer ik het echt gebruik, want dan gebruik ik wél een oogschaduw basis ;).



Van links naar rechts:
*060 I Love Champagne
*C05 Walk In The Woods (Floralista LE)
*070 Mr. Copper's Fields
*C04 Spiced Bronze (Caramé LE)



Swatches van: 060, C05, 070, C04.

-060 is een mooie, lichte champagnekleur met shimmer en glitter, heeft door de glitter wel wat meer fall-out.
-C05 is een mooie zandkleurige shimmer kleur, die lekker licht is (maar niet té) en goed te combineren is met van alles.
-070 is een mooie, shimmery metaal kleur (doet me denken aan messing) die goed kleur afgeeft.
-C04 is echt heel goed gepigmenteerd en very shimmery.



Van links naar rechts:
*110 Gilbert's Grapefruit
*C03 Spiced Red (Caramé LE)
*C01 Berry Fairy (Floralista LE)
*230 Where Is My Caddy-Li-Lac



Swatches van: 110, C03, C01 en 230.

-110 is een mooi lichtoze shimmer kleurtje. Het word niet zo fel op je huid als in de pan, maar het is duidelijk een roze kleurtje.
-C03 is een bordeauxrode kleur met veel shimmer, dat erg goed gepigmenteerd is.
-C01 is een beetje een kruising tussen bordeauxrood en aubergine, met een roze ondertoon.
Ook deze is shimmery.
-230 is een mooie, shimmery, lichte lila.



Van links naar rechts:
*220 The Violent Violet
*170 Don't Drink And Drive
*C02 Drama, baby (Glamourama LE)
*C03 En Vogue (Glamourama LE)



Swatches van: 220, 170, C02 en C03.

-220 is een mooie paars met een blauwe ondertoon. Deze is, zoals de meeste oogschaduws die ik van Catrice heb, shimmery.
-170 is een felle blauwe kleur, een beetje een kruising tussen turquoise en licht blauw. Ook deze is een shimmer oogschaduw.
-C02 is een donkerblauw/navy die minder shimmery is dan in de pan. In de pan lijkt hij erg shimmery, maar op de huid is het meer mat met een beetje subtiele shimmer erin.
-C03 is een erg donkere blauwe kleur met wat shimmer en fijne multi-colour glitter erin (blauw, paars, zeegroen en zilver)



Van links naar rechts:
*C04 Grasshopper (Floralista LE)
*010 Mars Attacks
*190 Petrol Keeps Me Running



Swatches van: C04, 010 en 190.

-C04 is in de pan een felle, shimmery groen, maar op de huid is ie wel shimmery (alleen minder dan verwacht) en ook minder fel. Op de huid is het een groen met een gele ondertoon.
-010 is ook anders dan in de pan. De donkere kleur lijkt in de pan een felle, shimmery donkergroen, maar op de huid is het een erg donkere groen die bijna in de buurt van zwart komt.
De lichte matte groen is erg licht op de huid.
-190 is een fantastisch mooie teal (groen-blauw) kleur met wat shimmer erin en is erg gepigmenteerd.



Van links naar rechts:
*C01 Mirror, Mirror... (Glamourama LE)
*..... Swimming With Dolphins (het label is beschadigd dus weet het nummer niet)
*130 Sitting On A Volcano
*C04 Rock The Party



Swatches van:C01, ....., 130 en C04.

-C01 is een zeer goed gepigmenteerde, erg shimmery zilver, heel mooi!
-..... is een grijskleur met een beetje een satin finish (glanzend maar niet shimmery).
-130 is een grijskleur met shimmer en is redelijk goed gepigmenteerd.
-C04 is een mooie zwart met een beetje shimmer erin en verder hele fijne zilveren glitter.

Dit zijn dus de Absolute Colour Kleurtjes die ik heb.
Ik ben zeer benieuwd naar de andere kleurtjes uit de collectie.

Catrice kun je kopen bij Trekpleister en Kruidvat.
De mono's kosten €2,79 en de duo's kosten €3,79
Welke kleuren vind jij het mooist?

Liefs Freya

Geen opmerkingen:

Een reactie posten