vrijdag 11 maart 2011

DA Colour & Shine nagellak 017



Een tijdje geleden ging ik naar de DA bij mij in de buurt om wattenschijfjes te halen.
Toen ik daar was, keek ik ook maar even bij de make-up en deed een interessante ontdekking!
Blijkbaar had de DA haar eigen merk make-up collectie vernieuwd en daarmee ook de nagellak collectie.
Waren er eerst voornamelijk saaie kleurtjes te koop in kleine flesjes, nu zijn er echter allerlei fantastische (en ook een paar saaie ;) ) kleurtjes te koop in grote, mooi vormgegeven flesjes :D.

Ik heb er 6 meegenomen (ok, in meerdere keren) en die zal ik allemaal showen.

Nu vandaag de eerste, nummer 017 (jammer dat hij geen leuke naam heeft hé!?).



Dit is een ge-wel-di-ge kleur!!!
Het is een kruising tussen teal (groen-blauw) en mintgroen, waardoor het dus een soort van felle, lichte teal word.
Het is een lakje met veel shimmer en een beetje een parelmoer effect.
In fel licht (lamp of flits bijvoorbeeld, of de zon) zie je de shimmer het beste.



De dikte van dit DA lakje is goed.
Het is ongeveer de dikte van een Catrice lakje, soms iets dikker en soms iets dunner (hangt van het lakje af).
Bij sommige van de DA lakjes is het handiger om iets dikkere laagjes aan te brengen dan normaal omdat ze iets dikker zijn.
Anders krijg je rare bobbels in je lak, omdat het snel droogt en je het door de dikte er anders niet snel genoeg op krijgt.
De lakjes van de DA dekken ook best goed, de meeste eigenlijk wel met 2 laagjes, al doe ik vaak nog een 3e lakje eroverheen, voor de zekerheid.
Bij deze NOTD heb ik eerst een laagje Smoothing Base Coat van Catrice opgedaan, daarna 2 of 3 laagjes 017 (weet niet meer precies hoeveel) en als laatste een laag Quick Dry Top Coat van Catrice.



Na elk laagje dat ik aanbreng, wacht ik een paar minuten tot ik het volgende laagje aan kan brengen.
Ik moet zeggen dat de laagjes van deze lak redelijk snel drogen.
Na de top coat wacht ik meestal 30 minuten en hoop dat ik mn nagellak daarna niet meer kan beschadigen.
Na de 30 minuten was het inderdaad goed droog.

De Quick Drying Top Coat van Catrice kan ik trouwens niet aanraden.
Het was te dun waardoor ik te veel gebruikte en het bobbelig werd en de nagellak werd de volgende dag ook gelig.
En zo super snel droogt het ook niet.



Het flesje heeft een interessante vorm.
De onderkant is een soort van ei, waarvan de boven- en onderkant afgezaagd zijn.
De dop is lang en zilver en heeft vloeiende lijnen en ronde vormen.
De lange dop is makkelijk vast te houden, al vind ik de lakjes van Catrice net even iets makkelijker vasthouden (lees: laat ik minder snel vallen :) ).
Het enige nadeel van de flesjes, is dat doordat het dopje zo lang is,het niet zo makkelijk in een laatje/opbergdoos past, en dat is best lastig!
Maar de verpakking is wel mooi :).



Dit lakje lakt lekker makkelijk door het kwastje van gemiddeld formaat (voor mij precies het goede formaat!).
Een kwastje van verkeerd formaat is voor mij vaak een reden om een lakje niet te kopen, of als ik het al in mijn bezit heb, weg te geven.
Het is dus heel mooi dat deze wel een goed kwastje heeft :D.



Dit lakje is echt één van mijn favorieten geworden, en ik zal 017 daarom ook zeker vaker gaan dragen!
017 heeft de goede dikte en een goed formaar borsteltje, waardoor het makkelijk lakt, de dekking is goed (meestal al bij 2 laagjes), de droogtijd is goed, het flesje is mooi en de dop makkelijk vast te houden, de kleur van het lakje is fantastisch en de prijs van het lakje is heel goed te doen.



Colour & Shine nagellak kun je vinden bij DA winkels.
De prijs voor zo'n tof lakje is €2,99.

Wat vind jij van de nieuwe DA lakjes?
Heb jij ze al geprobeerd of ben je dat van plan?

Liefs Freya

Geen opmerkingen:

Een reactie posten