donderdag 17 maart 2011

DA Colour & Shine nagellak 106

Ik heb de afgelopen 2 dagen even niet geblogd vanwege drukte en weer een opkomend griepje, maar nu ben ik er weer met een swatch van een nagellakje :D.

De review van vandaag is een stuk minder pic heavy, dus dat scheelt ;).



Nr 106 is een mooie blauwe shimmer/glitter kleur, met ook paarse shimmer erdoorheen.
Het lijkt wel een beetje alsof de shimmer/glitter duochrome is.
Op het ene moment lijkt het lakje donkerblauw en op het andere moment blauw met paars.



De DA heeft verschillende lakjes waaronder shimmer/glitter lakjes zoals deze en ook parelmoer/metallic lakjes.
De parelmoer/metallic lakjes zijn over het algemeen wat dikker van structuur, en om ze mooi te lakken moet je wat dikkere lakjes lakken.
De shimmer/glitter lakjes zijn vloeibaarder en dus makkelijker te lakken want je kan het in dunnere laagjes lakken en dat brengt makkelijker en preciezer aan en droogt sneller.



Ik heb bij dit lakje eerst 1 laagje Smoothing Base Coat van Catrice opgedaan, daarna 3 laagjes van 106 en daarna 1 laagje van Poshe Fast Drying Top Coat.
Na elk laagje wacht ik een paar minuten voordat ik het volgende laagje aanbreng.
Na het 3e laagje van 106 breng ik wel meteen de top coat aan.
Binnen 1 minuut was de bovenste laag droog, en binnen ongeveer 7 minuten was het compleet droog en kon ik mn lak niet meer beschadigen :D.
Met mijn Posh Super-Fast Drying Top Coat hoef ik dus niet meer 30 minuten te wachten voordat alles droog is!



Het flesje heeft een leuke, aparte vorm die je niet vaak tegenkomt.
Mooi rond en sierlijk, maar het is wel lastig dat het flesje zo hoog is (door de lange dop), omdat het daarom lastig kan zijn om het op te bergen.

Dit lakje heeft een handig kwastje, niet te dik en niet te dun, zo'n beetje het perfecte formaat dus.
Dat lakt lekker makkelijk.



106 is een erg mooie blauw/paarse shimmer/glitter lak.
Ik heb niks vergelijkbaars in mijn stash en ben er heel blij mee.

Voordelen:
*goede dikte
*goed formaat kwastje
*het flesje en de dop zijn gemakkelijk vast te houden
*lakt makkelijk
*goede dekking in 3 laagjes
*droogt redelijk snel
*goedkoop
*mooie, bijzonder kleur
*makkelijk verkrijgbaar bij alle DA winkels
*er zit 9ml in het flesje en dat is best veel

Nadelen:
*het flesje is te hoog, waardoor opbergen lastig kan zijn

Colour & Shine nagellak kun je vinden bij DA winkels.
De prijs voor zo'n tof lakje is €2,99.

Ik heb morgen nog 1 lakje van de DA om te showen, daarna ga ik verder met lakjes van de I Love Berlin collectie van Essence

Wat vind jij van dit lakje?
En ken jij lakjes die hier op lijken?

Liefs Freya

Geen opmerkingen:

Een reactie posten