dinsdag 8 maart 2011

NOTD: Catrice Floralista - C03 Lavender Breeze

Ik heb 3 lakjes van de Floralista LE lijn, en die heb ik voor jullie geswatched :D.
Onder elk lakje zit een laagje base coat (van Catrice) maar ik heb de top coat weggelaten, omdat het lakken al zo'n gedoe was.
Met top coat zou het wel mooier zijn, dus houd dat in je achterhoofd ;).

Deze keer C03 Lavender Breeze, een zeeer lichte, aparte lavendel kleur.



Het ziet er wel een beetje slordig uit.
Ik moest even wennen aan de lak en elke uitschieter zie je extra goed door de lichte kleur.
Normaal haal ik dat even weg met een wattenstaafje met nagellak remover, maar...ik ben nu bij mn vriend en die heeft geen wattenstaafjes, dus jullie moeten die uitschieters maar even negeren ;).



Afgezien van het feit dat ik m nogal lelijk gelakt heb, vind ik het een heel tof lakje.
Echt wit met een heeel klein beetje lila erdoorheen.
Ik heb zelf geen wit o.i.d. in mijn stash zitten dus dit is echt een welkome aanvulling op mn stash.
Het lijkt mij ook een geweldige kleur om nail art op te maken :D.




De dikte van Lavender Breeze is goed, niet te dun maar ook niet dik (wat ik een beetje verwachtte door de kleur).
Daardoor valt er ook lekker makkelijk mee te lakken.
Na het eerste laagje ziet het er niet uit, echt heel streaky.
Na het 2e laagje ziet het er een heel stuk beter uit.
En na 3 laagjes is de dekking perfect :D.



De droogtijd is ok, net zoals bij Catrice lakjes normaal ook het geval is.
Een laagje is na een paar minuten droog genoeg om er een volgend laagje overheen te lakken.
Na het 3e lakje duurde het ongeveer 30 min voordat het echt goed droog was en ik de lak niet meer kon beschadigen.
Als ik een (sneldrogende) top coat had gebruikt, dan was het natuurlijk een heel stuk sneller geweest.



Het flesje vind ik ook erg mooi.
De vorm van de flesjes van Catrice vind ik persoonlijk erg leuk, maar nu zit er ook nog eens een mooie print op.
Op het flesje zit een zilveren bloemenprint, en op het zilveren dopje zit een witte bloemenprint.



Kortom: leuk bijzonder kleurtje, dekt goed in 3 laagjes (ik lak met alle lakjes altijd 3 laagjes), goede dikte, lakt makkelijk, goede droogtijd, handige verpakking met mooie print en goede prijs.

Dit lakje is een Limited Edition en in maart te koop bij Trekpleister en Kruidvat voor €2,49.

Wat vinden jullie van deze kleur?
Tipp-ex of toffe kleur?

Liefs Freya

Geen opmerkingen:

Een reactie posten