zondag 13 maart 2011

Review & Swatches: Catrice Kajal Designer, Khol Kajal Pencils & Eye Pencil

Laatst heb ik tijdens dat opruiming wat oogpotloden van Catrice gescoord.



Van boven naar beneden:
*Khol Kajal Pencil in 010 Ultra Black
*Khol Kajal Pencil in 030 Brown
*Eyeliner Pencil in C01 Morning Dew (Floralista LE Collectie)
*Kajal Designer in 010 Diamond Black
*Kajal Designer in 070 Cool Grey
*Kajal Designer in 110 Deep Forest Green
*Kajal Designer in 100 Tropical Green
*Kajal Designer in 090 Aqua Blue
*Kajal Designer in 050 Caribbean Blue



De swatches aan de linkerkant zijn de potloodjes onderaan de foto, en de swatches aan de rechterkant zijn de potloodjes bovenaan de foto.



*Kajal Designer in 050 Caribbean Blue is een shimmery blauw, die niet super licht is, een beetje een blauwe lucht kleurtje.
Het is een zacht potloodje dus je kunt er makkelijk een strak lijntje mee trekken, en het kruimelt niet (alleen bij het maken van swatches op mn hand ;) ).

*Kajal Designer in 090 Aqua Blue is een donker blauw, maar niet super donker.
Hier zit ook shimmer in, maar wel wat minder dan in Caribbean Blue.
Ook deze is zacht genoeg en is makkelijk in gebruik.

*Kajal Designer in 100 Tropical Green is een groen-blauwe kleur, ook wel teal genoemd.
Deze bevat net als Caribbean Blue redelijk wat shimmer en is ook weer lekker zacht en daardoor makkelijk in gebruik.
Tropical Green is trouwens goed te combineren met Caribbean Blue en Aqua Blue.

*Kajal Designer in 110 Deep Forest Green is een behoorlijk donkere groen, beetje mosgroen/khaki, met een beetje shimmer.
Zoals de rest is deze ook zacht genoeg en makkelijk in gebruik.
Dit oogpotlood lijkt mij ideal om te combineren met de donkere kleur van het Absolute Eye Colour Duo in 010 Mars Attacks.

*Kajal Designer in 070 Cool Grey is een mooie donkergrijs zonder shimmer.
Ook deze is zacht en makkelijk in gebruik.

*Kajal Designer in 010 Diamond Black is een zwarte kleur met fijne, zilveren glitter erin, wat een mooi effect geeft.
Ondanks de glitter brengt deze niet lastig aan (ik had wel problemen verwacht) en dat vind ik echt heel tof.
Veel oogpotloden met glitter zijn meestal namelijk best hard en zijn niet goed aan te brengen.
Ik vind het leuk dat ik nu wel een goede zwart heb met glitter erin, omdat dat je look net wat extra's kan geven, stoer of glamoureus.
I.p.v. er meteen als een heuse gothic uit te zien met een beetje zwart oogpotlood (ben erg bleek en heb rood haar ;) ), ziet dit er een stuk zachter uit.



*Eyeliner Pencil in C01 Morning Dew (Floralista LE Collectie) is een witte parelmoerkleur, die erg bijzonder is.
Ik heb nog nooit een oogpotlood in deze kleur gezien en was blij verrast.
Ook was ik verbaasd over de zachtheid van dit potlood, deze glijd zo makkelijk over de huid.
Normaal gebruikte ik nooit witte oogpotloden, ik vind het er altijd zo nep uitzien op de waterlijn, maar voor deze maak ik een uitzondering.
Morning Dew verzacht je blik, en maakt je blik wakkerder en frisser.
Heel mooi voor een frisse lentelook, maar ook handig als je te weinig hebt geslapen of je niet helemaal toppie voelt.

*Khol Kajal Pencil in 030 Brown is een mooie donker bruin met een zachte textuur.
Deze is nog zachter dan de Kajal Designer en glijd dus nog makkelijker over de huid.
Dit maakt het makkelijk in gebruik, maar zonder een oogschaduw basis zal het waarschijnlijk wel snel smudgen

*Khol Kajal Pencil in 010 Ultra Black is een diepzwarte kleur die net zo zacht is als de bruine kleur.
Het mooie aan deze vind ik dat hij ook echt zwart is en niet zwart-grijs ofzo.
Bij deze moet je ook de oogschaduwbasis niet vergeten, als je wil dat hij op z'n plek blijft!

Oordeel: alle oogpotloden zijn lekker zacht, glijden makkelijk over de huid en zijn dus makkelijk aan te brengen.
Ik kon er moeiteloos een lijntje mee boven- en onder mijn ogen maken, en ik ben daar normaal niet zo handig in.
Ook zijn ze goed te gebruiken op de waterlijn.
Omdat ze zo zacht zijn kan je niet zonder een oogschaduw basis, omdat ze zonder waarschijnlijk gaan smudgen (vooral de Khol Kajal Pencils).
Met oogschaduw basis zal het waarschijnlijk lang houden.
De kleuren zijn mooi (en er zijn nog veel meer kleuren) en de prijs is goed, dus ik kan je deze zeker aanraden.
Hiermee kun je mooi je stash aanvullen, zodat je altijd een geschikt kleurtje hebt :D.

De prijzen:

De Kajal Designers kosten geloof ik €1,99 maar ik heb sommigen mt 50% korting gekregen vanwege de sale.
De Khol Kaja Pencils hebben geloof ik dezelfde prijs.
De Eyeliner Pencil kostte €1,79, echt een koopje.

Aangezien de LE Eyeliner Pencil maar tijdelijk te koop is, en een aantal van de Kajal Designers uit het assortiment gaan, moet je er snel bij zijn als je ze nog aan wil schaffen.

Heb jij al oogpotloodjes van Catrice?
En bevallen ze je?

Liefs Freya

Geen opmerkingen:

Een reactie posten