donderdag 10 maart 2011

NOTD: Catrice Floralista - C01 Pink Spring

Ik heb 3 lakjes van de Floralista LE lijn, en die heb ik voor jullie geswatched :D.
Onder elk lakje zit een laagje base coat (van Catrice) maar ik heb de top coat weggelaten, omdat het lakken al zo'n gedoe was.
Met top coat zou het wel mooier zijn, dus houd dat in je achterhoofd ;).

Vandaag laat ik de laatste van de 3 zien, C01 Pink Spring.



Dit is echt een lente kleur vind ik.
Het is een beetje een lichte, plummy paarstint.
Een paars waar roze doorheenzit en dus niet een paars met een blauwe ondertoon.
Net als de andere 2 kleuren van Floralista die ik geswatched heb, is dit ook weer een unieke kleur die ik niet in mijn stash heb.
Catrice heeft voor deze LE dus eigenlijk best unieke kleuren uitgekozen, die niet standaard zijn.



Net als Coral's Enchanted Garden is deze wat dunner dan Lavender Breeze, waardoor Pink Spring makkelijker lakt.
Normaal lak ik eigenlijk bijna altijd 3 laagjes van een lak (+ base coat en top coat), maar bij deze had ik er echt maar 2 nodig!
Het zou helemaal geen verschil maken als ik nog een 3e laagje had aangebracht, dus heb ik dat dus ook maar niet gedaan ;).
De dekking van dit lakje is echt super!



Nadat ik een laagje lak heb aangebracht, wacht ik een paar minuten voordat ik het volgende lakje aanbreng.
Na het aanbrengen van alle laagjes wacht ik 30 minuten zodat alles goed kan drogen en ik het niet meer kan beschadigen.
Na de 30 minuten was de lak goed droog.
Normaal gebruik ik ook een (sneldrogende) top coat en dan droogt het binnen 10 á 15 minuten (of nog sneller als je een super goede top coat hebt).



Het flesje heeft dezelfde vorm als de flesjes van de gewone lakjes van Catrice.
Er zijn alleen wel een paar verschillen.
De LE flesjes zijn ten eerste altijd kleiner.
Ten tweede heeft dit flesje een zilveren dop i.p.v. een zwarte.
En als derde hebben LE lakjes vaak leuke prints op de vepakking.
In dit geval zit er een mooie witte bloemenrpint op de zilveren dop, en een zilveren bloemenprint op het doorzichtige flesje.



Ik vind de flesjes van Catrice ook erg praktisch.
De flesjes hebben geen lastige vorm, dus zijn makkelijk vast te houden en de dop is ook makkelijk van vorm en dus ook makkelijk vast te houden.
De grootte van het kwastje vind ik ook goed.
Het is gelukkig niet een klein kwastje, want dat lakt erg lastig, maar gelukkig ook niet zo'n extra breed kwastje, want daar kan ik totaal niet mee omgaan.
Ik heb het liefst een kwastje van gewoon formaat, en dat is deze gelukkig :D.



Dit is zeker een lakje dat ik vaker wil gaan dragen.
De kleur vind ik helemaal mooi, en het lakje lakt ook makkelijk.
De dikte is goed, het borsteltje en de verpakking zijn praktisch, het droogt snel genoeg, dekt zelfs al in 2 laagjes, het design van het flesje en de mooie floral print vind ik mooi en lekker vrolijk, en van de prijs word ik ook vrolijk ;).

C01 Pink Spring is een LE lakje van de Catrice Floralista Collectie.
Deze is te koop in maart bij Trekpleister en Kruidvat.
De lakjes zijn €2,49 per stuk, een hele redelijke prijs.

Er is ook nog een 4e lakje, dat ik niet heb aangeschaft, namelijk C04 Walk In The Woods (een beige/grijs = greige blijkbaar, achtige kleur).

Wat vinden jullie van Pink Spring?
En welk lakje van de Floralista collectie vinden jullie het leukst?

Nog even een paar foto's van Pink Spring spammen (kon niet kiezen vandaag :P ).

















Zo...dat moest even hoor, ik vind het zo'n mooi kleurtje :).

Liefs Freya

Geen opmerkingen:

Een reactie posten