maandag 14 maart 2011

DA Colour & Shine nagellak 108

Vandaag laat ik jullie weer een DA lakje zien, deze keer nr. 108.



Nummer 108 is een blauw/groen lakje met veeeel glitter en shimmer erin.
De basis is blauw/groenig, en de shimmer en glitter zijn zilver en blauw/groenig.



Dit shimmery lakje is erg sparkly, helemaal in fel licht of in de zon.
Ik vind m echt heel mooi, ik denk dat dit mijn nummer 1 favoriet is van alle lakjes in mijn stash!



Dit lakje is een van de dunnere lakjes van de DA, dus hierbij hoef je geen dikkere laagjes aan te brengen.
Bij deze heb ik 3 laagjes aangebracht.
2 laagjes leken ook te dekken, maar dat is bij glitter/shimmer lakken niet altijd het geval in fel (zon-) licht of bij gebruik van flash, dus heb ik voor de zekerheid maar 3 laagjes aangebracht.

Doordat het lakje niet erg dik is, lakt het heel makkelijk en door de wat dunnere laagjes droogt het ook een stuk sneller.



Ik heb eerst een laagje Smoothing Base Coat (Catrice) opgedaan, daarna 3 laagjes 108 (elk laagje goed laten drogen), en daarna nog een laagje Ultra Long Lasting Top Coat (ook van Catrice).
Toen ik klaar was met lakken heb ik 30 min gewacht, en toen was alles goed droog en kon ik het niet meer beschadigen.



Het flesje heeft een mooie sierlijke vorm.
Het flesje ligt goed in de hand en de dop ook.
Er is echter 1 nadeel aan het flesje, en dat is de hoogte.
Omdat het flesje nogal hoog is, is het namelijk lastig op te bergen.



De DA lakjes hebben kwastjes van een goed formaat.
Ze zijn niet heel klein of heel dun, maar ook niet van die grote/extra brede kwastjes, waar ik totaal niet mee op kan schieten.
Deze middelmaat is precies wat ik graag zie, en waar ik lekker makkelijk mee kan lakken.



108 is een fantastische shimmer/glitter teal kleur die je gewoon in je stash moet hebben!
Choose Me! van Essence lijkt er ook op, maar deze vind ik mooier en het flesje is groter.

Voordelen:
*goede dikte
*goed formaat kwastje
*het flesje en de dop zijn gemakkelijk vast te houden
*lakt makkelijk
*goede dekking in 3 laagjes (3 laagjes vind ik goed, 2 laagjes vind ik amazing!)
*droogt redelijk snel
*goedkoop
*mooie, bijzonder kleur
*makkelijk verkrijgbaar bij alle DA winkels
*er zit 9ml in het flesje en dat is best veel

Nadelen:
*het flesje is te hoog, waardoor opbergen lastig kan zijn



Colour & Shine nagellak kun je vinden bij DA winkels.
De prijs voor zo'n tof lakje is €2,99.

(Ter vergelijking: Choose Me! van Essence zit in een flesje met ongeveer de helft van de inhoud, of minder, en kost 1 euro nogwat. Dan kun je beter deze kopen want dan heb je meer als backup, want het is zo'n mooie kleur :D.)

Vind jij deze kleur ook zo mooi?

Liefs Freya

Geen opmerkingen:

Een reactie posten