zondag 13 maart 2011

DA Colour & Shine nagellak 103

Vandaag laat ik jullie het 3e DA lakje zien, nr. 103.
De volgende 3 dagen kan ik jullie ook nog een DA lakje showen, daarna ga ik verder met een aantal lakjes van de I Love Berlin LE collectie van Essence.



Nummer 103 is een roze-rood lakje (een beetje frambozenrood) met veel shimmer en ook glitter erin.
Op de foto's lijkt de lak meer rood, maar het is in het echt meer roze.



Het is een lieve, vrouwelijke en romantische kleur, maar het kan ook stoer zijn.
Zoals ik al schreef, zit er veel shimmer en glitter in.
Er zit rood/roze shimmer en glitter in en ook zilveren.
Dat geeft een mooi effect.



De dikte van 103 is ook weer goed.
Het is vergelijkbaar met de dikte van een Catrice lakje.
Bij sommige van de DA lakjes is het handiger om iets dikkere laagjes aan te brengen dan normaal omdat ze iets dikker zijn.
Anders krijg je rare bobbels in je lak, omdat het snel droogt en je het door de dikte er anders niet snel genoeg op krijgt.
Dit lakje had wel 3 laagjes nodig om goed te dekken, omdat het een shimmer/glitter lakje is.
In gewoon licht lijkt het met 2 laagjes dekkend, maar in fel zonlicht, of met flits, zie je dat het toch niet helemaal dekkend is.

Bij deze NOTD heb ik eerst een laagje Smoothing Base Coat van Catrice opgedaan, daarna 3 laagjes 103 en als laatste een laag Ultra Long Lasting Top Coat van Catrice.



Zoals gewoonlijk lak ik eerst een laagje basecoat, dan 2 of 3 laagjes lak (meestal 3 en dat is in dit geval ook zo) en dan een laagje top coat.
De base coat droogt het snelst (in minder dan 3 minuten) en de laagjes lak laat ik 5 minuten drogen per laagje.
Nadat ik de top coat aangebracht heb wacht ik 30 minuten zodat het helemaal goed droog is en ik het niet meer kan beschadigen.



Het flesje heeft dezelfde vorm als de rest van de flesjes (die ik al beschreven heb).
De vorm is mooi, en het flesje is praktisch.
Het enige nadeel is de hoogte van het flesje (door de hoge dop), omdat het zo lastig is om op te bergen.



Dit lakje heeft een goed formaat kwastje, zodat lakken lekker makkelijk is.
Ik lak eerst een streep in het midden, en daarna een streep aan beide kanten van de streep.
Meestal hoef ik het kwastje daarvoor maar 1 keer in het flesje te dippen.



103 is een bijzonder frambozenrood kleurtje met veel shimmer en subtiele glitter, en ik kan eerlijk zeggen dat ik niks vergelijkbaars in mn stash heb.

Voordelen:
*goede dikte
*goed formaat kwastje
*het flesje en de dop zijn gemakkelijk vast te houden
*lakt makkelijk
*goede dekking in 3 laagjes (3 laagjes vind ik goed, 2 laagjes vind ik amazing!)
*droogt redelijk snel
*goedkoop
*mooie, bijzonder kleur
*makkelijk verkrijgbaar bij alle DA winkels

Nadelen:
*doordat het flesje te hoog is, is het wat lastiger opbergen omdat het flesje op deze manier snel te hoog is om in laatjes en opbergdozen te passen.



Colour & Shine nagellak kun je vinden bij DA winkels.
De prijs voor zo'n tof lakje is €2,99.

Nog even wat picture spam!





















Wat vinden jullie van DA Colour & Shine nagellak nr. 103?
Mooi kleurtje of meh?
Laat het me weten in de comments.

Liefs Freya

Geen opmerkingen:

Een reactie posten